Repertoár uměleckého sboru Balet
Maurice Ravel, Massimo Margaria, Rodion Ščedrin:
Bolero & Carmen
Bolero v choreografii Riccarda de Nigrise popisuje dynamiku života ve společnosti. Jeho choreografie se zaměřuje na každodenní život a sebestřednost ve společnosti. Narcismus je bojem mezi „chtít“ a „mít“ v duševním životě obyčejného člověka. Někdy končí až fatálně. Snaha o dokonalost a úspěch je současným trendem a sociální média tuto konkurenci podporují. Choreografie se snaží ukázat rozdíl mezi zdravým a negativním až patologickým egoismem. „Taneční obrazy“ jsou určeny k probuzení tematických asociací. Když se díváte do zrcadla, pokaždé se na sebe díváte jinak, protože si každý interpretuje to, co vidí. Měli bychom tuto skutečnost přijmout a vážit si toho, co je na nás individuální, De Nigrisovo poselství popisuje možnou cestu z narcismu: sebereflexi, ale také sociální angažovanost, abychom se naučili jednat a vcítit se do druhých lidí.
Katalánský choreograf Cayetano Soto je špičkovým a odvážným tvůrcem s jedinečným pohybovým slovníkem současného tance.
Soto se vrací k mýtu o Carmen, postavě v neustálé transformaci mezi realitou a fikcí. "Zvláštní, divoký druh krásy, tvář, která člověka nejprve zaskočí, ale na kterou se nedá zapomenout." Takto popsal svůj velký literární mýtus Prosper Mérimée. S tímto citátem jako výchozím bodem se ponoříme do fascinujícího a jedinečného světa tvůrce Sota jeho novým čtením klasické Carmen, jež se bude nořit do různých témat stejně aktuálních dnes jako před více než 170 lety, kdy román vyšel.
Toto velmi osobité čtení Sotova baletu Carmen zobrazuje svobodu žen, paradigma femme fatale a postavu, která bude až do smrti stát za svým přesvědčením.
od 14.4.2023
detaily
Sergej Prokofjev, Libor Vaculík:
Ivan Hrozný
Dramatický balet o caru Ivanu Hrozném se věrohodně opírá a čerpá především z historických pramenů, které jsou svou bohatostí a epičností předurčeny na přetlumočení do barvitě plnokrevného divadelního tvaru. Dramatický děj baletu je plný náhlých zvratů a intrik a příběh nepostrádá motivy lásky, přátelství, věrnosti, ale i zrady a nenávisti. Hudba S. Prokofjeva zcela určitě umocní celkové vyznění této historické fresky. Je svou instrumentační kvalitou zárukou, že na scéně Moravského divadla vznikne inscenace, která zcela jistě zaujme i toho nejnáročnějšího „nebaletního“ diváka. Libretista, choreograf a režisér Libor Vaculík Ivanem Hrozným navazuje na své úspěšné inscenace, které vytvořil v minulosti pro baletní soubor Moravského divadla: Slovanské dvojzpěvy, Edith, vrabčák z předměstí, Sen noci svatojánské a Královna Margot. V některých z nich, tak jako v připravované premiéře, se nechal inspirovat historickými osobnostmi, jejichž příběhy si zaslouží i taneční zpracování.
od 4.11.2022
detaily
Aniello Mallardo:
Obraz Doriana Graye
|Balet o dvou dějstvích podle Oscara Wildea
vstupenky
29.11 (st)
19:00
od 8.4.2022
detaily
Petr Iljič Čajkovskij:
Louskáček - Kouzelný příběh
|Vánoční čas plný tajemství
od 5.11.2021
detaily
Jacques Brel, Vladimír Vysockij, Karel Kryl:
Sólo pro tři
|Brel - Vysockij - Kryl
od 3.9.2021
detaily
Adolphe Charles Adam:
Giselle
|O lásce na první pohled
od 1.11.2019
detaily
Ludwig Minkus:
Bajadéra
|Orientální klenot o nešťastné lásce chrámové tanečnice Nikie a vojevůdce Solora
od 22.3.2019
detaily